"Hemma"

Är hemma i Krhmn för andra gången på tre veckor. Man skulle kunna tro att sammanlagt 16 dagar borde räcka gott och väl, men nej. Hur man än vänder sig, har man röva' bak. Känns som ett omöjligt uppdrag att hitta tid för alla man vill träffa. Har dock insett att det i framtiden blir enklare om den som vill ses möter upp oss där vi befinner oss. Speciellt efter jag börjat få dåligt samvete över att släpa Siv från dörr till dörr. 
Nog om det...
Funderar lite över den galet och lite smått hysteriska ekovågen som sveper över de flesta föräldrar. Missförstå mig inte, jag är inte intresserad att trycka i min dotter onödigt mycket farliga ämnen, men kom igen! Att sluta använda tandkräm med flour? Tvätta kläderna med tvättnötter? Listan kan göras väldigt lång. Jag kommer förmodligen stenas nu men- 
jag använder v a n l i g t tvättmedel till babykläderna, jag älskar doften av sköljmedel, borstar tänderna med vanlig tandkräm (ja jag vill gärna ha dem kvar när jag är 50) och jag tänker inte använda rengöringsmedel utan doft. Jag vill däremot flika in att vi inte får glömma alla miljögifter vi överför till vårt barn när vi ammar. Så vad gör det om jag vägrar nötterna? Nej just det, inte ett skit. 

Kommentarer
Postat av: Pappa

Ja vi kommer iallafall inte ha någon "viskar"(ketchup) på bordet hemma... =D

Svar: Hahahaha
"Räka"

2013-07-06 @ 21:33:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0