F.A.N också

Är det så här det ska vara i ytterligare 6 veckor? Varannan dag stabil och all övrig tid en svag människa. Jag är så
f r u k t a n s v ä r t trött på orden "det är inte så långt kvar". Alla tror att jag tycker det är jobbigt för att jag är sk "höggravid". Dessa kloka ord brukar åtföljas av den lite belåtna minen och ännu en klyscha "tänk sista den månaden då, DÅ kommer du tycka att det är tungt"... Alltså, om två veckor så smäller den stora krisen till enligt experterna. Eller? Tack för insiktsfulla och icke-orginella kommentarer men jag har faktiskt inte besvär av vadkramper, hemorroider eller svullna fötter. Mitt största bekymmer handlar helt enkelt om att jag har varit sjukskriven i 4 veckor samt att att det är lite mer än 2 ½ vecka till F kommer hem. Jag har gått ifrån att arbeta 100 % till 0 %. Självklart av en god anledning och det faktum att jag kväver mig själv om jag ska böja mig ner och dra på en annan människa stödstrumpor. Men so what?! Man kan inte gå från aktivitet till påtvingad passivitet oberörd. All gemenskap är helt plötsligt lagd i handskfacket på en avställd bil och här sitter jag bland babykläder och total leda. Nej idag är i n t e den bästa dagen i mitt liv, men om man ska tro det framträdande "hormonella mönstret" så blir säkert morgondagen något ljusare. Det brukar tydligen vara så. 

Kommentarer
Postat av: Petra

Tröttnade också rejält på alla "vänta du!". Och alla "passa på att vila för SEN VET DU ..." Man ba - jag FÖRSTÅR, jag VET att bebisar skriker och är vakna på natten. Jag är inte utvecklingsstörd.

2013-02-24 @ 14:17:02
Postat av: Räka

Amen! Tack Petra. Du gjorde min dag :D
Sen kunde ju alla de här jävligt insiktsfulla människorna också förstå att ALLA barn är olika. Tydligen så är det väl bara så att är du gravid (framför allt med första) så vill folk sååå gärna berätta "hur det egentligen är- eller rättare sagt hur mitt nya liv kommer att bli". Thank's but no thank's...

2013-02-24 @ 17:11:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0